صفحه نخست فروشگاه            قلم آنلاين                   بيزنا           تيم ميدا           تماس با ما
         صفحه نخست
         تماس با ما
   تبلیغات

 
   کد سفارش

 

 
   لینکستان
»ميدا
 
    سفارشات
نام کالا قیمت تعداد حذف
 
   ورزش پاركور | اصول پاركور
هدف پاركور، رسيدن به مقصد با استفاده از كاراترين، روان‌ترين و مستقيم‌ترين مسير و مناسب‌ترين حركات است كه مي‌تواند شامل دويدن، پريدن، بالا رفتن و خزيدن باشد.
قيمت 150000ریال
ورزش پاركور | اصول پاركور

آموزش پاركو،تمرينات پاركور از ابتدا تا پيشرفته(6dvd)

 http://parko.parsfa.com وبلاگ تخصصی تمرینات پارکو

جنبهٔ فيزيكي پاركور، غلبه‌كردن بر تمامي موانع پيش روست، درست مانند اين‌كه در شرايط اضطراري گير كرده باشيد. پاركور فقط صرف حركات نيست، بلكه مجموعه‌اي هدفمند و داراي فلسفهٔ خاص خويش است. پس هدف پاركور، رسيدن به مقصد با استفاده از كاراترين، روان‌ترين و مستقيم‌ترين مسير و مناسب‌ترين حركات است كه مي‌تواند شامل دويدن، پريدن، بالا رفتن و خزيدن باشد.

 

«كارايي» يكي از مهم ترين مشخصه‌هاي پاركور است، و به اين معني است كه لازم نيست حركات سريع‌ترين باشند، بلكه بايد مستقيم‌ترين و با صرف انرژي كمتري انجام شوند و همچنين مانع آسيب ديدگي دراز مدت يا كوتاه مدت شوند.

 


به كساني كه از اصول پاركور در زندگي خود بهره مي‌برند «تراسور» گفته مي‌شود.

 

پاركور از زماني كه انسان نياز به شكار كردن و شكار نشدن داشته، وجود داشته‌است. انسان‌ها به طور طبيعي گستره‌اي قابل توجه از حركات و حالات ممكن را براي گذشتن از موانع به وجود مي‌آورد. از آن گذشته، كودكان به سهولت و صورت بديع و با نشاط حركت مي‌كنند، ولي ما هنگامي كه شروع به حركت آگاهانه مي‌كنيم، آن ويژگي را از دست مي‌دهيم. افراد زيادي در طول تاريخ بر روي حركت انسان و بهبود آن كار كرده‌اند (از جمله عياران كاغذباز).

اما پاركور به معناي خاص آن، توسط ريموند بل (Raymond Belle) كه يك سرباز فرانسوي جنگ ويتنام بود پايه‌گذاري شد.

 

 http://parko.parsfa.com وبلاگ تخصصی تمرینات پارکو



 او و همراهانش به‌دنبال به وجود آوردن يك روش كارا و مناسب براي «تعقيب و فرار» بودند. اين فعاليت‌ها، سرانجام توسط فرزندش داويد بل (David Belle) بصورت مدوّن درآمد. داويد بيشتر عمر خود را صرف سامان‌دهي اين ورزش كرد و نام «پاركور» را بر آن نهاد. او و دوستانش، از جمله سباستيان فوكان (Sebastien Foucan) كه مشهورترين آن‌هاست، با آموزش‌هاي ريموند بل اين ورزش را از تركيب ورزش‌هاي مختلفي مانند ژيمناستيك و با هدف كمك‌كردن به ديگران در مواقع اضطراري، در حاشيه پاريس به وجود آوردند.



پاركور يك رشتهٔ ورزشي است، اما فلسفه‌اي با ارزش‌هاي خاص خود و براي آگاهي از توانايي‌هاي خويشتن، مبارزه عليه خود و پرورش جسم و روح دارد. پاركور گذشته از يك ورزش و هنر، يك شيوهٔ زندگي كردن و يك فلسفهٔ روزانه‌است.

 


اين مجموعه در 6 dvd با كيفيت عالي و گارانتي تعويض به قيمت 15000 تومان آمئه ارسال مي باشد.

http://s1.picofile.com/file/7207896983/buy.jpg

يكي از فلسفه‌هاي اين ورزش، اتكا به توانايي‌هاي جسمي و ذهني افراد براي كمك كردن به كساني است كه در شرايط خاصي قرار دارند. به همين دليل است كه در اين ورزش خبري از مسابقه و رده‌بندي ورزشكاران و غيره نيست، زيرا هر كسي تنها براي خودش و نه براي اثبات برتري خود، تمرين مي‌كند.


 http://parko.parsfa.com وبلاگ تخصصی تمرینات پارکو


بسياري پس از آشنايي با پاركور، اصول آن را در زندگي خود نيز به كار مي‌برند. به كساني كه از اصول پاركور در زندگي خود بهره مي‌برند «تراسور» گفته مي‌شود.هنر پشت سر گذاشتن كاراي موانع، با به چالش كشيدن فيزيكي و جسمي خود باعث مي‌شود كه با موقعيت‌هاي زندگي روزانه آسان‌تر كنار بياييم. وقتي كه يك مانع يا به عبارتي وضعيتي دشوار در زندگي ما پديدار شود، يك تراسور همانگونه كه در پاركور ياد گرفته، سريع و كارا بر آن غلبه مي‌كند و بدون تغيير مسير به راه خود ادامه مي‌دهد.



جدا از حرفه‌اي شدن در حركات، قسمت اصلي آموزش و تمرين صحيح پاركور، توانايي غلبه بر ترس و استفاده از آن در زندگي است، چرا كه ابتدا بايد بتوان بر ذهن و تفكر خود چيره شد تا توانايي حرفه‌اي شدن در پاركور در ما بوجود آيد. كساني كه پاركور تمرين نمي‌كنند معمولا دربارهٔ آين موضوعات چيزي نشنيده يا نديده‌اند؛ در صورتي كه به گفتهٔ بنيان‌گذار اين هنر، «فلسفه» جزء دروني پاركور است.

 

اين مجموعه در 6 dvd با كيفيت عالي و گارانتي تعويض به قيمت 15000 تومان آمئه ارسال مي باشد.

http://s1.picofile.com/file/7207896983/buy.jpg
 

 



پاركور چه چيزي نيست؟


پاركور حركات آكروباتيك، بدل كاري، رقص، حركات احمقانهٔ بدون توجه به عواقب آن و پرش‌هاي بلند بدون دليل نيست. هم چنين پاركور «حركت‌هاي دلخواه» نيست بلكه مجموعه‌اي از حركات از پيش تعريف شده و هدفمند است.


 

اين مجموعه در 6 dvd با كيفيت عالي و گارانتي تعويض به قيمت 15000 تومان آمئه ارسال مي باشد.

http://s1.picofile.com/file/7207896983/buy.jpg

در پاركور خبري از مسابقه و كل‌كل هم نيست. يك كمپين از يكم ماه مه سال ۲۰۰۷ توسط وبگاه رسمي پاركور براي حفاظت از پاركور و فلسفهٔ آن در مقابل مسابقه و رقابت آغاز شده‌است. اعضاي اين كمپين اعتقاد دارند كه «مسابقه» افراد را تحريك مي‌كند كه با ديگران براي رضايت تماشاگران يا اثبات برتري‌هاي خود و يا احيانا سودهاي مالي مبارزه كنند؛ در حالي كه در پاركور، افراد در كنار يكديگر و فقط براي خودشان تمرين مي‌كنند. پس پاركور نمي‌تواند تبديل به يك رشتهٔ مسابقه‌اي شود، مگر آن كه اساس وجودي آن يعني «پرورش خود» ناديده گرفته شود.



تفاوت دو آزاد و پاركور


دو آزاد (به انگليسي: Free running) در ابتدا معادل انگليسي واژه ي پاركور بود، اما اكنون خود به عنوان شاخه‌اي مستقل از ورزش شناخته مي‌شود. دو آزاد در مقايسه با پاركور داراي حركاتي با جزئيات بيشتر است. حركات دو آزاد مانند چرخش‌ها و گردش‌ها براي خلاقانه‌تر شدن، زيبايي و جذاب شدن ورزش است.



هدف پاركور رسيدن سريع و كارا و در مسيري مستقيم است، در حالي كه دو آزاد هنر حركت كردن در محيط اطراف، به هر صورت دلخواه و در مسير دلخواه است.

دوندگان آزاد حركاتي را تمرين كرده و به كار مي‌گيرند كه لزوماً براي غلبه كردن بر موانع انجام نمي‌شود. مهم‌ترين عنصر در دو آزاد، هارموني بين دونده و مانع است و حركات بايد بديع، زيبا و خلاقانه باشد.

 http://parko.parsfa.com وبلاگ تخصصی تمرینات پارکو



محل تمرين
 http://parco.parsfa.com وبلاگ تخصصی تمرینات پارکو
بر خلاف بسياري ورزش‌هاي ديگر پاركور تا كنون در زمين يا ورزشگاه اختصاصي تمرين نمي‌شود ، البته تلاش‌هايي در اين رابطه صورت گرفته‌است. تراسورها در محيط‌هاي شهري مانند سالن‌هاي ورزش ، پارك‌ها ،زمين‌هاي بازي و سازه‌ها و ساختمان‌هاي رها شده تمرين مي‌كنند كه باعث به وجود آمدن نگراني‌هايي مانند تجاوز به حريم شخصي ،آسيب رساندن به اموال عمومي و تمرين در مكان‌هاي نامناسب شده‌است .

اين مجموعه در 6 dvd با كيفيت عالي و گارانتي تعويض به قيمت 15000 تومان آمئه ارسال مي باشد.

http://s1.picofile.com/file/7207896983/buy.jpg


وسايل و تجهيزات

پاركور وسيله و تجهيزات خاصي احتياج ندارد و تراسورها معمولا لباس‌هاي ورزشي يا معمولي سبك و راحت مي‌پوشند . تنها چيزي كه توصيه شده‌است يك كفش ورزشي سبك با چسبندگي زياد است. بعضي از تراسورها از مچ بند براي محافظت از مچ هايشان استفاده مي‌كنند . برخي نيز از دستكش‌هاي نازك ورزشي براي حفاظت از كف دستهايشان استفاده مي‌كنند كه به علت كم كردن چسبندگي و حس باعث موضع منفي بعضي از تراسورها مي‌شود.

 http://parko.parsfa.com وبلاگ تخصصی تمرینات پارکو

حركات پايه 

واژه توضيح
فارسي انگليسي
غلتيدن Roll غلتيدن به پهلو بصورتي كه دست‌ها به زمين برخورد نكنند.
فرود آمدن Landing خم كردن زانو هنگامي كه انگشتان پا با زمين برخورد مي‌كنند (هرگز با تمام پا فرود نياييد)
تعادل Balance راه رفتن متعادل روي لبهٔ بالايي يك مانع
تعادل گربه‌اي Cat balance حركت چهارپاگونه روي لبهٔ بالايي يك مانع
زيرميله Underbar,jump through پريدن يا تاب خوردن از بين و زير موانع براي ردكردن فاصله
ول‌شدن، جدا شدن Dismount,swinging jump پريدن همراه با چرخش و نوسان از روي موانع
جهش وارونه، جهش ۳۶۰ Reverse vault پريدن از روي مانع با كمك دو دست همراه باچرخش ۳۶۰

اين مجموعه در 6 dvd با كيفيت عالي و گارانتي تعويض به قيمت 15000 تومان آمئه ارسال مي باشد.

 

http://s1.picofile.com/file/7207896983/buy.jpg

 http://parko.parsfa.com وبلاگ تخصصی تمرینات پارکو


 بخش پشتيباني: 09118506072

09352191655

شركت دورنگاه: 01512222174

كلمات مرتبط: پاركور،آموزش پاركور،آموزش پاركور در ايران،آموزش پاركور در تهران،آموزش پاركور دانلود،تمرينات پاركور،ورزش پاركو،ورزش پاركور

 

 تاریخ: 1390/12/20   مشاهده : 2154
 
    ویترین محصولات

   پربازدیدترین ها
    برچسب ها: دعانویسی|  آموزش علوم غریبه، برچسب ها: دعانویسی| آموزش علوم غریبه،
مجموعه اي نفيس و ارزشمند براي علاقمندان به هنر | تابلو نقاشي مجموعه اي نفيس و ارزشمند براي علاقمندان به هنر | تابلو نقاشي
آموزش هاي اين مجموعه ابزارهاي برش كاشي آموزش هاي اين مجموعه ابزارهاي برش كاشي
مهم‌ترين  آموزش كشت انگور،تهيه كشمش از انگور مهم‌ترين آموزش كشت انگور،تهيه كشمش از انگور
طراحي دو چهره | آموزش طراحي - جي نومون ورك شاپ طراحي دو چهره | آموزش طراحي - جي نومون ورك شاپ
آموزش كامل دفاع شخصي  | آموزش يوگا به صورت حرفه اي آموزش كامل دفاع شخصي | آموزش يوگا به صورت حرفه اي
آموزش رسم بيضي و سيلندر در پرسپكتيو آموزش رسم بيضي و سيلندر در پرسپكتيو
آموزش كامل نقاشي رنگ و روغن | آموزش طراحي با مداد آموزش كامل نقاشي رنگ و روغن | آموزش طراحي با مداد
آموزش ماساز كامل بدن آموزش ماساز كامل بدن
 
   تبلیغات

 
   آمار
»امروز :  چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
»کل محصولات:  59
»بازدید های امروز : 10
»بازدیدهای دیروز : 5
» بازدید کل :124908
 
طرح بیزنس ملی ایران بیزنا